Proces prípravy grantovej zmluvy

Gratulujeme: budete financovaný z prostriedkov programu CERV!

Oznámenie dostanete do svojho používateľského konta v Portáli EK pre financovanie a verejné súťaže. Teraz sa začne fáza “Grant Agreement Process” (GAP), t.j. proces prípravy grantovej zmluvy.

Ako vždy, všetko sa začína na portáli EU Funding & Tenders: Vyberte svoj aktuálny projekt v časti „Moje projekty“ a kliknite na „Spravovať projekt“ v časti „Akcie“.

Počas GAP sa v rámci služieb grantovej zmluvy vyžadujú právne, administratívne a finančné informácie o vašej organizácii. Systém potom môže vytvoriť dohodu o grante. Tú podpíšete online.

Komisia zároveň vykoná zvyšné právne kontroly: Overenie právnej subjektivity, overenie finančnej spôsobilosti atď.

Nad tým sa vám zobrazí akási časová os. Tu si môžete pozrieť, čo jednotlivé fázy znamenajú a čo budete musieť prípadne urobiť.

Kliknutím na odkaz „Správa návrhov a príprava grantov“ otvorte nové okno; teraz ste sa dostali do „Systému pre správu grantov“ (SyGMa). Tu môžete upraviť svoje údaje a pripraviť grantovú dohodu v spolupráci s projektovým manažérom z Európskej komisie, napr. z agentúry EACEA.

Ikony v hornej časti obrazovky vám intuitívne ukazujú, kde je ešte potrebné niečo upraviť.

Kliknutím na tlačidlo „Overiť“ v dolnej časti obrazovky môžete kedykoľvek skontrolovať, kde informácie ešte chýbajú. Niektoré stránky, napríklad Reporting Periods (Obdobia vykazovania) a GA Options (Možnosti GA) môže upravovať len váš projektový manažér, v prípade iných to musíte urobiť vy – ak sa v časti „Validate“ (Overiť) zobrazí chýbajúci údaj!

Ak chýbajú informácie o vás alebo vašich partneroch, zadajte ich v časti „Príjemcovia“. Kliknutím na riadok s údajmi o príslušnom príjemcovi otvoríte ďalšie polia. Tu máte možnosť vybrať bankové údaje, právne zodpovedné osoby atď. SyGMa zvyčajne získava väčšinu týchto informácií z účastníckeho portálu alebo z vašej žiadosti.

V poli „Všeobecné informácie“ musíte zvyčajne vykonať záznamy, napr. názov vášho projektu a dátum začatia. Dokumenty požadované na tejto stránke môžete kedykoľvek nahrať – prostredníctvom tlačidla „Dokumenty“ v ľavom hornom rohu. Spravidla musíte nahrať časť B žiadosti a ďalšie chýbajúce dokumenty, napr. kalkuláciu rozpočtu, prostredníctvom tlačidla „Nahrať“.

Príslušné položky môžete vykonať v novom okne pomocou tlačidla „Pridať pracovný balík“ alebo „Pridať výstup“. Nezabudnite priradiť jednotlivé výstupy k pracovnému balíku. Do prázdneho poľa „Effort“ (Úsilie) spravidla zadajte hodnotu 1, inak sa zobrazí chybové hlásenie.

Míľniky“ by mali byť vyplnené len pri zložitejších projektoch, ktoré ich už majú uvedené v aplikácii. „Kritické riziká“ sa tiež nepreberajú z aplikácie a musia sa pridať v rámci SyGMa.

Scroll to Top