Výzva Siete miest (Networks of Towns)

CERV-2026-CITIZENS-TOWN-NT

Témy a priority 

  • Podporovať angažovanosť, účasť a demokratické zapojenie občanov na miestnej, národnej a európskej úrovni, propagovať občianstvo EÚ, spoločné hodnoty a demokratické normy.
  • Zvyšovať povedomie o výhodách rozmanitosti, bojovať proti diskriminácii, rasizmu a vylúčeniu a podporovať účasť nedostatočne zastúpených skupín, vrátane rasovo diskriminovaných osôb, migrantov a osôb LGBTIQ.
  • Podporovať aktívne zapojenie občanov, vrátane detí, do verejného života a propagovať demokratickú účasť, rodovú rovnosť a zastúpenie v miestnom rozhodovacom procese.
  • Podpora preventívnych opatrení a úsilia o zvyšovanie povedomia, zdieľanie osvedčených postupov politík zameraných na obmedzenie násilia páchaného na ženách, domáceho násilia a násilia páchaného na deťoch na miestnej úrovni, ako aj šikanovania.
  • Projekty môžu tiež podporovať povedomie o význame demokratickej účasti občanov prostredníctvom kultúrnych aktivít, a to aj tak, že sa inšpirujú iniciatívou Nový európsky Bauhaus alebo s ňou súvisia.

Dostupný rozpočet

12 000 000 EUR

Harmonogram a termíny (orientačné)
Otvorenie výzvy17. december 2025
Termín na predloženie16. apríl 2026 – 17:00 SEČ (Brusel)
Hodnoteniemáj – júl 2026
Informácie o výsledkoch hodnoteniaoktóber 2026
Podpis Grantovej Zmluvyjanuár 2027

Oprávnení účastníci (oprávnené krajiny)

Žiadatelia musia:

  • byť právnickými subjektmi (verejnými alebo súkromnými);
  • mať sídlo v jednej z oprávnených krajín, t. j.
  1. členských štátoch EÚ (vrátane zámorských krajín a území);
  2. krajiny mimo EÚ: krajiny pridružené k programu CERV alebo krajiny, ktoré sú v procese rokovaní o Asociačnej dohode (Association Agreement) a v ktorých dohoda nadobudne platnosť pred podpisom grantu.

Hlavnými žiadateľmi a spolužiadateľmi musia byť neziskové mestá/obce a/alebo iné úrovne miestnych orgánov alebo ich partnerské výbory alebo iné neziskové organizácie zastupujúce miestne orgány.

Ďalšie kritériá oprávnenosti:

  • Aktivity sa musia uskutočniť aspoň v dvoch rôznych oprávnených krajinách.
  • Žiadosť musí zahŕňať najmenej štyroch žiadateľov (hlavný žiadateľ (t. j. „koordinátor“) a najmenej traja spolužiadatelia, ktorí nie sú prepojeným subjektom alebo pridruženým partnerom) z najmenej štyroch rôznych oprávnených krajín, z ktorých aspoň dvaja sú členskými štátmi EÚ.
  • Minimálna výška grantu : 100 000 EUR
  • Projekty by zvyčajne mali trvať 12 až 24 mesiacov.

Forma grantu, miera financovania a maximálna výška grantu

Ide o paušálny grant. Paušálna suma sa musí vypočítať v súlade s metodikou uvedenou v rozhodnutí o paušálnej sume a s použitím podrobnej rozpočtovej tabuľky/kalkulačky.

Výpočet paušálnej sumy je založený na dvoch parametrochpočet priamych účastníkov a počet oprávnených krajín na jedno podujatie (fyzicky alebo online).

Rozpočtové kategórie  pravidlá oprávnenosti nákladov

  • Jedna paušálna suma zodpovedá jednému pracovnému balíku (WP) v projektovej žiadosti.
  • 1 Pracovný balík = 1 podujatie = 1 aktivita alebo viacero aktivít
  • Podujatie sa koná v rámci vymedzeného časového rámca a môže zahŕňať rôzne typy aktivít (konferencie, workshopy, školenia, semináre, diskusie, webináre, výstavy, kampane, prieskumy, výskumy atď.) spojené s činnosťou, ktorá zhromažďuje cieľové skupiny/ účastníkov. Aktivity podujatia sa nemusia konať v ten istý deň.
  • Zákaz dvojitého financovania: priamy účastník môže byť uvedený za dané podujatie len raz v rámci pracovného balíka (WP), aj keby sa zúčastnil na rôznych aktivitách. Ak sa jedná o dva rôzne WP, t.j. dve odlišné podujatia, môže byť účastník započítaný dvakrát, ak sa neprelínajú časy.

Minimálny počet účastníkov je 25 pre fyzické podujatia a 101 pre online podujatia. Hybridné podujatia sú oprávnené.

Podujatie sa koná v rámci vymedzeného časového rámca a môže zahŕňať rôzne typy aktivít. Aktivity podujatia sa nemusia konať v ten istý deň. Ako aktivita sa počíta aj menšie prípravné stretnutie, nemusí to byť veľká akcia na prezentáciu výsledkov. Účasť na aktivitách musí byť priama a overiteľná.

Spôsoby podávania správ a platieb

Po podpise grantu zvyčajne dostanete zálohovú platbu na začatie práce na projekte (pohyblivá čiastka zvyčajne vo výške 60 % maximálnej sumy grantu; výnimočne nižšia alebo žiadna zálohová platba). Predbežné financovanie bude vyplatené 30 dní od nadobudnutia účinnosti/finančnej záruky (ak sa vyžaduje) – podľa toho, čo nastane neskôr.

Prípustnosť a dokumenty

Žiadosti musia byť predložené elektronicky prostredníctvom elektronického systému na predkladanie žiadostí na portáli Funding and Tenders (prístupný cez stránku Topic v časti Search Funding & Tenders). Predkladanie žiadostí v papierovej forme NIE je možné.

  • Časť A formulára žiadosti – obsahuje administratívne informácie o účastníkoch (budúci koordinátor, príjemcovia a pridružené subjekty) a súhrnný rozpočet projektu (vyplňuje sa priamo online).
  • časť B formulára žiadosti – obsahuje technický opis projektu (treba ho stiahnuť zo systému na predkladanie žiadostí na portáli, vyplniť a potom skompilovať a znovu nahrať), max 70 strán.
  • KPI – časť C  (vyplní sa priamo online), ktorá obsahuje ďalšie údaje o projekte vrátane povinných ukazovateľov.

Povinné prílohy a podporné dokumenty (nahrajú sa do systému):

  • podrobná rozpočtová tabuľka/kalkulačka;
  • zoznam predchádzajúcich projektov (kľúčové projekty za posledné 4 roky; vzor je k dispozícii v časti B). Neplatí pre novozaložené organizácie;
  • podporný list podpísaný samosprávou (platí pre žiadateľov a partnerov v kategórii „Nezisková organizácia zastupujúca miestny orgán“). Dokument musí byť predložený najneskôr vo fáze GAP;
  • životopisy hlavného projektového tímu: len pre súkromné neziskové organizácie;
  • výročné správy za minulý rok: len pre súkromné neziskové organizácie. Nevzťahuje sa na novozaložené organizácie (podľa iných príloh);
  • pre všetkých účastníkov, ktorí vykonávajú činnosti zahŕňajúce deti (osoby mladšie ako 18 rokov): ich Politika ochrany detí, ktorá zahŕňa štyri oblasti opísané v štandardoch na ochranu detí Keeping Children Safe Child Safeguarding Standards (pre verejné subjekty čestné vyhlásenie podľa dostupného vzoru, pre súkromné subjekty: vypracovaná Politika ochrany detí).
Návrat hore